Motorkerékpár webshopSzemélyautó webshopKamion webshopMezőgazdasági gépekMunkagép webshopFelszerelés webshop

Építőipari márkák

Közösség

Címlap | Motorikus autóalkatrészek

 

 

A termosztát arról gondoskodik a hűtőfolyadék-körfolyamatban, hogy a motor gyorsan elérje üzemi hőmérsékletét, és ezt működése során csak kis ingadozásokkal tartsa. A termosztátot a motor hűtővízcsonkjába, az alsó vagy a felső hűtővízvezetékbe lehet elhelyezni. A táguló termosztát tömítetten lezárt, nyomásálló fémtok, táguló-elem, amelyben viaszszerű tágulóanyag van. A tágulóanyagba sapkaszerű gumimembránba ágyazott, a termosztát házával szilárdan összekötött dugattyú nyúlik. A fémtok eltolható a dugattyún. Erre van erősítve a szeleptányér, amely hideg motor esetén elzárja a víz útját a hűtőbe. Amikor a hűtőfolyadék hőmérséklete kb. 80°C-ot ér el, akkor a termosztátban lévő tágulóanyag megolvad; térfogata az olvadás során jelentősen megnő, ennek következtében a fémtok eltolódik a dugattyún, eközben nyitja a szelepet. A szelep kb. 95°C-ig teljesen kinyit. Amikor a hűtőfolyadék hőmérséklete megint csökken, akkor a fémtokot egy rugó ismét visszanyomja a dugattyúra, és ezzel zárja a szelepet. A tágulóelem a hűtőrendszer nyomásától függetlenül és nagy szelepmozgató erőt fejt ki. Szelencés termosztát. Fő része az általában hullámos köpenyfelületű, zárt fémtok, amelyet könnyen elgőzölgő folyadékkal, pl. alkohollal töltenek meg. A növekvő belső nyomás következtében a tok kb. 75°C-on megnyúlik, ennek hatására nyit a termosztáttal összekapcsolt szelep és megnyitja az áramlás útját a hűtő felé. A zárt hűtőrendszerben azonban a kialakuló belső túlnyomástól is függ a nyitási és zárási hőmérséklet. Ezért a szelencés termosztátot szinte kizárólag ventilátorral együtt alkalmazzák.

Nyelvek

Bejelentkezés

Mezőgazd. márkák

Munkagép márkák